A korábbi X1 PRO 1generációját váltja a GEN2 verzió, amit teljes átdolgoztak,
valamint a PAS hajtókar szenzorról váltott a gyártó nyomaték szenzorra, ami igen jól sikerült.
Ez egy vérbeli fenevad, hiszen akár a 72V akkupakk esetében ( ami teljesen feltöltött
állapotban akár 84V is lehet) valamint a BAC-855 vezérlővel tudja a 3500W körüli teljesítményt, az extra BAC-2000 vezérlővel pedig az 5000W felettit, ami nem kevés.
Vagyis, nincs olyan emelkedő amit a motor ne lenne képes megmászni!
Nyomatéka 190Nm, amit irgalmatlan sok letenni kerékpárral aszfaltra vagy a murvára, sziklára, de bármire.
Amikor kell hirtelen a semmiből előtörő bivalyerős szörnyeteg, de ha kell, kezesbárány.
HA ismered a Brose, Bosch, Bafang, Panasonic nyomaték szenzoros középmotorokat, akkor érezni fogod az X1 PRO GEN2 esetében is a kerépározás élményét, hiszen finoman hangolt nyomaték szenzorral rendelkezik, ami nem veszi el a kerékpározás élményét, sőőőt 
Különlegessége a vezérlőknek, hogy Bluetooth kapcsolattal rendelkezik, így irdatlan mennyiségű információt láthatsz működés közben, valamint a funkciókat is állíthatod az Android vagy IOS op. rendszerű telefonodról.
A hajtásrendszer képes működni 36V és 72V-os és ezek közötti feszültség tartományú
akkupakkal, ami nagyon univerzálissá teszi a motor felhasználhatóságát, hiszen ha a meglévő
valamelyik fentebb említett feszültségtartományban használt jelenlegi hajtásrendszered szeretnéd
lecserélni az X1 PRO GEN2 -re , akkor nincs akadálya és ráadásul használhatod a meglévő
akkupakkoddal is, feltéve, ha az X1 PRO GEN2 vezérlését átkalibráltad, az akkupakk max.
BMS áramához, mivel addig fog dolgozni a motor, így nem kapcsol le az akkupakk BMS-e
és tudod használni a hajtásrendszert.
A gyári kijelző C-USB csatlakozóval rendelkezik, amin keresztül az egyéb kommunikációs, vagy szórakoztató eszközöd tudod tölteni.
A gyári verzió jó választás annak, aki erős, látványos, többfunkciós rendszert akar magáénak.
A variálható megoldások közül a BAC2000 vezérlővel is választható a hajtásrendszer,
de annak a specifikációit eddig nem teszteltük, ezért arról nem tudunk véleményt mondani, viszont
a BAC2000 már külső vezérlő, ami nem fér el a motor keretben, így azt valahol a vázon el kell
helyezni.
Erőből nem lehet hiány, hiszen a BAC2000, akár 80A áramot is képes adni, ami akár 6.4kW teljesítményt szabadít ki a motorból, 72V -os akkupakk esetén, teljesen feltöltött állapotban, itt jegyezném meg, hogy ebben az esetben az akkupakkot is ennek
megfelelően kell elektronikailag méretezni.
Személy szerint az alap BAC-855 vezérlés bőven elég, de aki többre vágyik, annak ott a BAC2000.
A HAJTÁSRENDSZERRŐL még többet:
Energia igénye nagyon magas hatásfokú.
Vegyünk egy 65 kg-os kerékpárost alapul:
Normál utazási stílussal: PAS üzemmódban körülbelül 500W folyamatos teljesítmény mellett .kb. 9.5Wh / KM a fogyasztás igénye.
Agresszív utazási stílus esetén: E-gázkar és PAS módban, több mint 1000W folyamatos teljesítmény mellett, kb. 19Wh / KM a fogyasztás igénye.
A motor és a vezérlő hatékonysága több mint 90%.
Ha összehasonlítjuk a nagy teljesítményű e-biciklikkel, mint például a Sur Ron, ugyanazzal a kerékpárossal, az akkumulátor fogyasztásának hatékonysága körülbelül 38Wh / KM.